Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater Reef Aquaria
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 11-03-2012, 08:20 PM   #191
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by obscurereef
Haha uh oh, hopefully she's not so curious and goes fishing and brings you a gift!
Lol well I had the top off.. I'm gonna have to figure out something tho bc I'm almost positive I wanna hang LEDs up
__________________

__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 08:23 PM   #192
Aquarium Advice Addict
 
obscurereef's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: San Diego
Posts: 2,301
Build a screen top. I doubt your cat will be able to jump up anyway with the lights hanging, but if you want to get a wrasse and/or a firefish you'll want a top. BRS has a video on a DIY screen top. I bought the screen and spline roller from them and got window frames and spline from Home Depot. Wasn't too hard to make. Need a saw to cut the metal frames though.
__________________

__________________
“Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.”

- Winston Churchill
obscurereef is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 08:30 PM   #193
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by obscurereef
Build a screen top. I doubt your cat will be able to jump up anyway with the lights hanging, but if you want to get a wrasse and/or a firefish you'll want a top. BRS has a video on a DIY screen top. I bought the screen and spline roller from them and got window frames and spline from Home Depot. Wasn't too hard to make. Need a saw to cut the metal frames though.
Yeah I thought of a screen top.. but if I did do one the mesh would have to be very fine bc I'm planning on having a snowflake eel
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:08 PM   #194
Aquarium Advice Addict
 
obscurereef's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: San Diego
Posts: 2,301
When you said fine, you mean small? I got 1/4"...I doubt even a baby can get through that.
__________________
“Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.”

- Winston Churchill
obscurereef is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:09 PM   #195
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by obscurereef
When you said fine, you mean small? I got 1/4"...I doubt even a baby can get through that.
Yeah, like really tiny openings so 1. The eel can't get thru and 2. My cat won't fall in incase she does get on top lol
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:17 PM   #196
Aquarium Advice Addict
 
obscurereef's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: San Diego
Posts: 2,301
Yeah it's too small for an eel to get out if you fit it correctly. It's pretty strong too. Just tested it out and put some pressure on it and it's fine, I'm sure it will hold a cat if need be .
__________________
“Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.”

- Winston Churchill
obscurereef is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:35 PM   #197
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by obscurereef
Yeah it's too small for an eel to get out if you fit it correctly. It's pretty strong too. Just tested it out and put some pressure on it and it's fine, I'm sure it will hold a cat if need be .
Awesome.. yeah I think I saw BRS had some type of kit so I'll probably get that

I'm debating on cleaning the tank tonight lol I feel lazy tho
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:44 PM   #198
Aquarium Advice Addict
 
obscurereef's Avatar
 
Join Date: Aug 2012
Location: San Diego
Posts: 2,301
Yeah the kit is pretty expensive. If you're willing to go to a hardware store they'll have the same stuff (except for the netting..couldn't find clear 1/4" netting) for half what BRS is selling it as. It's going to look so new when it's clean and painted black.
__________________
“Success is walking from failure to failure with no loss of enthusiasm.”

- Winston Churchill
obscurereef is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 09:49 PM   #199
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by obscurereef
Yeah the kit is pretty expensive. If you're willing to go to a hardware store they'll have the same stuff (except for the netting..couldn't find clear 1/4" netting) for half what BRS is selling it as. It's going to look so new when it's clean and painted black.
Yeah I'll decide on which route I wanna go.. and yeah it will look great hopefully, any tips on cleaning off dried up coralline? And a dried up seaweed filled overflow? Lol
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 10:14 PM   #200
Aquarium Advice Addict
 
Mrc8858's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: USA
Posts: 5,834
Quote:
Originally Posted by DanS180

Yeah I'll decide on which route I wanna go.. and yeah it will look great hopefully, any tips on cleaning off dried up coralline? And a dried up seaweed filled overflow? Lol
Vinegar is your best bet. Spray it on and leave it sit for a little bit or if your willing to do it fill it up with some vinegar water and leave it sit for a lil bit.
__________________

__________________
Mrc8858 is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
90 gallon, reef

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off








» Photo Contest Winners








Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -4. The time now is 05:04 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.