Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater Reef Aquaria
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 11-04-2012, 11:17 PM   #241
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by CorallineAlgae

I thought it was the overflow that was dirty? What I've done in the past is put a bucket under the overflow pipe, spray off the grime with a mix of bleach and water, wipe it all down, then give it a rinse. The water falls into the bucket and all is good. Bleach is not harmful to use when cleaning out a tank as long as you rinse it and let it dry out for a couple of days. The chlorine will be all gone. I understand you can't do the whole tank outside but you could wipe it down with paper towels after spraying it with bleach.

People have been doing exactly this for decades. Nothing harmful about it. Ask around.
Well yeah I suppose that makes sense now haha.. didn't think about the whole overflow and using the holes at the bottom haha good thinking, thank you guess I'll be buying some bleach tomorrow... any specific kind? Can I get Clorox?
__________________

__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 12:56 AM   #242
Aquarium Advice Addict
 
CorallineAlgae's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Louisiana
Posts: 3,115
Quote:
Originally Posted by DanS180

Well yeah I suppose that makes sense now haha.. didn't think about the whole overflow and using the holes at the bottom haha good thinking, thank you guess I'll be buying some bleach tomorrow... any specific kind? Can I get Clorox?
You can. Just make it's plan bleach. Never get the scented, color safe or no splash kinds. Plain simple bleach is perfect. Let us know how it turns out.
__________________

__________________
CorallineAlgae is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 01:06 AM   #243
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by CorallineAlgae View Post
You can. Just make it's plan bleach. Never get the scented, color safe or no splash kinds. Plain simple bleach is perfect. Let us know how it turns out.
awesome. ill be going out tomorrow morning to get the bleach, think ill soak it all early on, then come back later and scrub it down, rinse it out, yada yada yada lol

Now im tryna figure out what size bulkheads i need and what type (slip x slip, thread x thread, thread x slip? no idea what this means lol
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:43 PM   #244
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
okay, went to the store this morning, bought 4 cans of Flat black spray paint, Clorox bleach, then went and got 2 new bulkheads for the back of the tank. Back at home, took both bulkheads out of the overflow(gonna have to replace them & the tubing as well) cleaned everything down with bleach, cant get it 100% but oh well, looks 100000000000x better than before

Question tho, if i clean the actually tank with bleach, can i just clean it/dry it up as best as possible and let it air out??? its going to be awhile before i start adding water probably.
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:50 PM   #245
Aquarium Advice Addict
 
Mrc8858's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: USA
Posts: 5,834
Yes the chemicals will evaporate in roughly 24 hours but a good clean wipe down is always something I do afterwards just to be safe.

Edit* RO water works best, doesn't streak and absorbs all the bad stuff very well since its so low on TDS
__________________
Mrc8858 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:53 PM   #246
Aquarium Advice Freak
 
Spicemonkey's Avatar
 
Join Date: Sep 2012
Location: Milwaukee
Posts: 304
What if u rinsed with water several times and siphoned out with hoses like if u were doing a pwc between each water add...then dried with towels on the last to make sure all bleach is extracted
__________________
54g corner
10g sump
Coralife 65g protein skimmer
LED lights
Spicemonkey is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:53 PM   #247
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by Mrc8858 View Post
Yes the chemicals will evaporate in roughly 24 hours but a good clean wipe down is always something I do afterwards just to be safe.

Edit* RO water works best, doesn't streak and absorbs all the bad stuff very well since its so low on TDS
okay cool, bc theres definitely a few spots i wanna hit with bleach on the inside of the tank, but for the most part, this thing came out really good only concern is the actually overflow... how it has that extra slot running along the side where u cant get your hand into, yeah theres a bunch of crap in there lol should be okay tho for when i cycle the tank
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:54 PM   #248
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by Spicemonkey View Post
What if u rinsed with water several times and siphoned out with hoses like if u were doing a pwc between each water add...then dried with towels on the last to make sure all bleach is extracted
well i would do it that way, bc i have all the bulkheads taken out of the tank so i cant exactly fill it to rinse, and theres too little of water in the tank to actually siphon, so i just gotta use towels and absorb it up;
__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:54 PM   #249
Aquarium Advice Addict
 
Mrc8858's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: USA
Posts: 5,834
Quote:
Originally Posted by DanS180

okay cool, bc theres definitely a few spots i wanna hit with bleach on the inside of the tank, but for the most part, this thing came out really good only concern is the actually overflow... how it has that extra slot running along the side where u cant get your hand into, yeah theres a bunch of crap in there lol should be okay tho for when i cycle the tank
Do you have a shop vac with an extension to reach down the overflow? Even could just use a small pvc that'll fit down if the vac won't and duct tape the pvc to the end of the vac.
__________________
Mrc8858 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2012, 02:58 PM   #250
Aquarium Advice Addict
 
DanS180's Avatar
 
Join Date: May 2012
Location: Blackwood, NJ
Posts: 3,346
Quote:
Originally Posted by Mrc8858 View Post
Do you have a shop vac with an extension to reach down the overflow? Even could just use a small pvc that'll fit down if the vac won't and duct tape the pvc to the end of the vac.
well no i can reach down the overflow with no problem all the way to the bottom, i just cant reach down the section that seperates the overflow from the actually tank.
__________________

__________________
DanS180 is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
90 gallon, reef

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off








» Photo Contest Winners








Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -4. The time now is 02:53 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.