Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater & Reef - Getting Started
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 02-28-2012, 02:27 PM   #531
Aquarium Advice FINatic
 
caitlynnanne9189's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Florida
Posts: 793
Quote:
Originally Posted by EriksFish315
Just the kit is what you need for the auto shut off system. My ro di came with that and it's a great thing to have.
I'll be ordering it definitely! Can't wait for Carey's bulk but again! One more week! Lol
__________________

__________________
caitlynnanne9189 is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 02:39 PM   #532
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
If you get the plus ro/di setup you will only need the $9.80 float valve not the kit. And bonus is that thye installed everything for me so I didn't have to do a thing. The auto shut off valve was inline already and I just drilled a hole in a garbage can and put in the float valve. The tube from the ro unit with the pure water goes into the float valve and it drips out til full.
__________________

__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 04:42 PM   #533
Aquarium Advice Addict
 
Ibrahim's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Washington DC
Posts: 2,559
TBH I'd skip the skimmer now and get your rock. Then you can start cycling and you won't need a skimmer during your cycle.
__________________
Ibrahim is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 04:48 PM   #534
Aquarium Advice FINatic
 
caitlynnanne9189's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Florida
Posts: 793
Quote:
Originally Posted by carey
If you get the plus ro/di setup you will only need the $9.80 float valve not the kit. And bonus is that thye installed everything for me so I didn't have to do a thing. The auto shut off valve was inline already and I just drilled a hole in a garbage can and put in the float valve. The tube from the ro unit with the pure water goes into the float valve and it drips out til full.
Oh awesome! yay!! I'll probably have the float valve on a 5gallon back that I will transfer to the 32gallon because I can't run a hose through my living room to my storage thing. Do I have to drill it to work or can I just hang it? I use that bucked for water changes.
__________________
caitlynnanne9189 is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 04:51 PM   #535
Aquarium Advice FINatic
 
caitlynnanne9189's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Florida
Posts: 793
Quote:
Originally Posted by Ibrahim
TBH I'd skip the skimmer now and get your rock. Then you can start cycling and you won't need a skimmer during your cycle.
That's true but I do need a sump and I'm waiting for the petco dollar per gallon sale. I'm gonna attempt to make me own sump with refugium and since the rock is cheaper than the skimmer id rather get that first while I have a chunk of money. I'll need it eventually anyway I wanna wait. I still gotta buy salt and my test kits for the calcium magnesium and others.

It's gonna be probably a month or two before it running but it's easier for me to save up 100 than 260.
__________________
caitlynnanne9189 is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 04:56 PM   #536
Aquarium Advice Addict
 
Ibrahim's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Washington DC
Posts: 2,559
Quote:
Originally Posted by caitlynnanne9189

That's true but I do need a sump and I'm waiting for the petco dollar per gallon sale. I'm gonna attempt to make me own sump with refugium and since the rock is cheaper than the skimmer id rather get that first while I have a chunk of money. I'll need it eventually anyway I wanna wait. I still gotta buy salt and my test kits for the calcium magnesium and others.

It's gonna be probably a month or two before it running but it's easier for me to save up 100 than 260.
Yeah, buy the things you need now such as Ammo,Trite, and Trate tests. Mag, Alk, and Cal aren't needed until you start adding coral. Petsmart has relatively inexpensive aquariums. And 50lbs of baserock now and 50lbs later will save you quite a bit of money.
__________________
Ibrahim is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 05:23 PM   #537
Aquarium Advice FINatic
 
caitlynnanne9189's Avatar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Florida
Posts: 793
Quote:
Originally Posted by Ibrahim

Yeah, buy the things you need now such as Ammo,Trite, and Trate tests. Mag, Alk, and Cal aren't needed until you start adding coral. Petsmart has relatively inexpensive aquariums. And 50lbs of baserock now and 50lbs later will save you quite a bit of money.
True. I just kinda wanted to add all my rock at one time. I was gonna do about half base and half live. I can get 45lbs of live from petco for 157 with shipping and then from reef rocks 85 for 50lbs base. Plus I'll probably get my sand from them too. Idk I just like having the big ticket items out of the way. The tanks are about 50 for the 20g long I'm looking at. I'd rather wait and save the $30.
__________________
caitlynnanne9189 is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 05:43 PM   #538
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
I think it would be easier to fill up the larger storage unit and transfer THAT to the 5g for water changes. And yeah, you kinda have to drill the can to have the float valve work. It's one 1/2 inch hole and thats it. It goes towards the top of the can as well.
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 06:28 PM   #539
Aquarium Advice Addict
 
Ibrahim's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Washington DC
Posts: 2,559
Quote:
Originally Posted by caitlynnanne9189

True. I just kinda wanted to add all my rock at one time. I was gonna do about half base and half live. I can get 45lbs of live from petco for 157 with shipping and then from reef rocks 85 for 50lbs base. Plus I'll probably get my sand from them too. Idk I just like having the big ticket items out of the way. The tanks are about 50 for the 20g long I'm looking at. I'd rather wait and save the $30.
The ones at petsmart are $30 for a 20g. The next gallon sale is in a few months since they only do it about 2-3 maybe 4 times a year. Also I'd get the sand from reefrocks. You can get 80lbs which will be enough for only $30 and it's washed. It can't get better than that lol
__________________
Ibrahim is offline   Reply With Quote
Old 02-28-2012, 06:35 PM   #540
Aquarium Advice Addict
 
Ibrahim's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: Washington DC
Posts: 2,559
Also check Treasure Coast, FL on CL and search "live rock" then pick the 18th post called "live rock, wet/dry system system" He's selling cured live rock and a skimmer. Also some other stuff so you might want to check that out. Also offer him $2 a pound because let him know that you can also get baserock and that'll become live over time as well. He had a large tank too so that'll mean he's got alot of rock.
__________________

__________________
Ibrahim is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
5 gallon, 75 gallon, build, reef, reef build

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
40 Gallon Breeder Reef/ Stand Build!! Freshnoob1 DIY Projects 31 03-06-2012 10:14 PM
125 gallon reef build... from the beginning lovemyreef Saltwater Reef Aquaria 5 02-05-2012 12:16 PM
55 gallon reef - First Saltwater Build Ever! matthewh133 Saltwater & Reef - Getting Started 200 11-28-2011 03:26 AM







» Photo Contest Winners








Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -4. The time now is 09:48 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.