Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater Fish Only & FOWLR
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 10-26-2011, 06:50 PM   #131
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by Copachick
I hope to start a saltwater tank one day. I know they are more expensive. But from what I hear, not that hard to take care of?
No not too tough.
__________________

__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-26-2011, 06:51 PM   #132
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by carey
The light color depends on the lights that you get

I had two actually, one was a 20k bulb and one was a 12k I believe. I just sold them to a guy on craigslist. lol But they were great lights and were about $80 each
Haha i would have bough them! Haha would i need two to keep low light corals? Or just one?
__________________

__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-27-2011, 12:03 AM   #133
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
I think one should do it for low light corals, but if you wanted anything more i would go with two. here's aneat option i was looking at awhile back, kinda pricey but awesome

PAR30 Reef Lamp Kit by BoostLED
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 10-27-2011, 12:18 AM   #134
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by carey
I think one should do it for low light corals, but if you wanted anything more i would go with two. here's aneat option i was looking at awhile back, kinda pricey but awesome

PAR30 Reef Lamp Kit by BoostLED
Ooohh that is awesome!!! Haha i like hiw its got a "bendy neck" hahaha
__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-27-2011, 09:54 AM   #135
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
Yeah, one of the worst things about getting an LED bulb is finding a mount or fixture for it. lol I had par38 bulbs not the par30 so I wasnt sure if the gooseneck fixture could hold my bulbs, took many trips to find a lamp holder for me. But yeah, if I had it to do again I most likely would have bought the ones I linked.
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 10-27-2011, 11:09 AM   #136
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by carey
Yeah, one of the worst things about getting an LED bulb is finding a mount or fixture for it. lol I had par38 bulbs not the par30 so I wasnt sure if the gooseneck fixture could hold my bulbs, took many trips to find a lamp holder for me. But yeah, if I had it to do again I most likely would have bought the ones I linked.
Ya that seems like a hassle. If im going to make a fowlr into a reef later on though, arethere any specific things to do on the fowlr that would need to be done on the reef? Ex. Buy sand or somthing that is necessary for a reef and put it into my fowlr. You understand ? Hahah
__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-28-2011, 02:06 AM   #137
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Hmmmmmmmm?
__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-28-2011, 02:12 AM   #138
Aquarium Advice Addict
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,142
Nope, just get a light that will support coral and a coral. Then you can call it a reef
__________________
95 Gallon reef system
Hinds04 is offline   Reply With Quote
Old 10-28-2011, 02:19 AM   #139
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by Hinds04
Nope, just get a light that will support coral and a coral. Then you can call it a reef
Interesting! Also could i feed sw fish fw tropical food? I doubt it
__________________
Gboy66 is offline   Reply With Quote
Old 10-28-2011, 02:24 AM   #140
Aquarium Advice Addict
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,142
I dont see why not. Some people feed fish vegetables from their fridge even frozen peas. I probably wouldn’t though just because food costs next to nothing compared to other things in the hobby.
__________________

__________________
95 Gallon reef system
Hinds04 is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
salt, saltwater

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mollie trun to saltwater Mjmjhot Freshwater & Brackish - General Discussion 0 10-19-2011 12:07 AM
Saltwater...how hard could it be??? Yikes Saltwater & Reef - Getting Started 16 10-08-2011 11:43 PM
Considering saltwater Rhino Saltwater & Reef - Getting Started 10 09-26-2011 11:23 AM
Saltwater Tank Dream/Journey Hatterz Saltwater & Reef - Getting Started 11 07-15-2011 11:40 PM
New to Saltwater Tracie6283 Saltwater & Reef - Getting Started 2 07-05-2011 10:25 PM







» Photo Contest Winners








Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -4. The time now is 01:03 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.