Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater Fish Only & FOWLR
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 07-21-2013, 09:04 PM   #11
Aquarium Advice Addict
 
George9's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Chicago
Posts: 4,765
Send a message via Yahoo to George9
Doh! I forgot to post pictures, like 11 days ago lol.

Well, here's the tank



Click image for larger version

Name:	image-2628332809.jpg
Views:	116
Size:	129.5 KB
ID:	187547

The diatoms are a real pain in the butt right now.

Right now all I have in it is a longnose butterfly named Ted And a clown named Jerry lol. Later this week I'm gonna see how a few cheap corals do under the lights I have, and how See how Ted will treat them. Fingers crossed

I'm currently trying so hard to talk myself out of getting a tiny blue tang. Please help me lol.
__________________

__________________
-George
George9 is offline   Reply With Quote
Old 07-21-2013, 09:57 PM   #12
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
I'll help. LOL

NO tang for your 60g. lol

But seriously, you know better so just restrain yourself, I know it's hard. I felt the same way when I had my 55g and wanted a yellow tang. I waited until I got a 125g and then got my tangs. I have zero regrets waiting now that I have a few very healthy and fat tangs, I gave them the best chance for happiness by waiting.
__________________

__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 07-21-2013, 11:31 PM   #13
Aquarium Advice Addict
 
George9's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Chicago
Posts: 4,765
Send a message via Yahoo to George9
Quote:
Originally Posted by carey View Post
I'll help. LOL

NO tang for your 60g. lol

But seriously, you know better so just restrain yourself, I know it's hard. I felt the same way when I had my 55g and wanted a yellow tang. I waited until I got a 125g and then got my tangs. I have zero regrets waiting now that I have a few very healthy and fat tangs, I gave them the best chance for happiness by waiting.
I totally wish I could have a bigger tank. Then there would be so many more options! I'll wait until I get a huge tank eventually lol. Those little blue tangs are so darn cute

Would even a Tomini or Kole tang be out of the question? I've read they can do okay in 4 ft tanks, but 60g is kinda on the edge.
__________________
-George
George9 is offline   Reply With Quote
Old 07-21-2013, 11:40 PM   #14
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
Some people can and do put those tangs in smaller tanks, me personally, I woudnt. :-(

My tomini and blue eyed tangs are supposed to be ok in a 75g but they are some of my most active swimmers, they literally race back and forth all day. The blue eyed is in a 4 foot tank, but will be going into my upgraded tank that I just started working on.

You still have some great options for fish though, don't think a tang is end all be all and get discouraged. You could get an angel, they are just as bright yellow as a yellow tang for instance and would be fine in a 60g tank. Just explore your options.
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 07-21-2013, 11:42 PM   #15
Aquarium Advice Addict
 
George9's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Chicago
Posts: 4,765
Send a message via Yahoo to George9
Quote:
Originally Posted by carey View Post
Some people can and do put those tangs in smaller tanks, me personally, I woudnt. :-(

My tomini and blue eyed tangs are supposed to be ok in a 75g but they are some of my most active swimmers, they literally race back and forth all day. The blue eyed is in a 4 foot tank, but will be going into my upgraded tank that I just started working on.

You still have some great options for fish though, don't think a tang is end all be all and get discouraged. You could get an angel, they are just as bright yellow as a yellow tang for instance and would be fine in a 60g tank. Just explore your options.
I thought about a flame angel, but it might me iffy in a reef tank. Do you have an experience with angels in a reef?

welcome back BTW!
__________________
-George
George9 is offline   Reply With Quote
Old 07-21-2013, 11:48 PM   #16
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
Ah true, the angels can be hit or miss, very good point. Hmm Gonna check out some fish on live aquaria see what other options I can come up with.
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 07-22-2013, 12:20 AM   #17
Aquarium Advice Addict
 
George9's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Chicago
Posts: 4,765
Send a message via Yahoo to George9
Quote:
Originally Posted by carey View Post
Ah true, the angels can be hit or miss, very good point. Hmm Gonna check out some fish on live aquaria see what other options I can come up with.
Thanks!! I took a look, I was thinking maybe a couple of purple firefish and a wrasse of some sort. Firefish are kinda boring though, lol. I love the flame hawks, but I hear they eat inverts sometimes. What do you have in your 60g cube?
__________________
-George
George9 is offline   Reply With Quote
Old 07-22-2013, 12:37 AM   #18
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
I have a flame hawk in my 90 and he is very very cool. I think he is my favorite fish as well as my b/f's fave. I dont have any shrimp in there though so not sure how he'd do with them. :-(

I have a weird collection of fish on my 60g, mostly fish I had in my biocube before I re-did it. I have a pair of large B&W clowns, a citron goby, a mandarin, a barnacle blenny, 2 clown gobies and a firefish. The firefish isnt' really boring though, mine is pretty active in the water column.

A wrasse would be a good fish, just gotta make sure it's a reef safe one. I have a couple non reef safe wrasses in my 90g and some xenia and they havent touched it in over a year and a half. BUT they will devour any snails or hermits I put in. I put a bunch in once and it was like I rang a dinner bell,lol. they literally went to town on them the second they hit the sand.
How about a foxface or rabbit fish? Maybe a squirrel fish? I have one of those and he is definitley unique. lol
__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Old 07-22-2013, 12:49 AM   #19
Aquarium Advice Addict
 
George9's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Chicago
Posts: 4,765
Send a message via Yahoo to George9
Quote:
Originally Posted by carey View Post
I have a flame hawk in my 90 and he is very very cool. I think he is my favorite fish as well as my b/f's fave. I dont have any shrimp in there though so not sure how he'd do with them. :-(

I have a weird collection of fish on my 60g, mostly fish I had in my biocube before I re-did it. I have a pair of large B&W clowns, a citron goby, a mandarin, a barnacle blenny, 2 clown gobies and a firefish. The firefish isnt' really boring though, mine is pretty active in the water column.

A wrasse would be a good fish, just gotta make sure it's a reef safe one. I have a couple non reef safe wrasses in my 90g and some xenia and they havent touched it in over a year and a half. BUT they will devour any snails or hermits I put in. I put a bunch in once and it was like I rang a dinner bell,lol. they literally went to town on them the second they hit the sand.
How about a foxface or rabbit fish? Maybe a squirrel fish? I have one of those and he is definitley unique. lol
Yeah, they seem like really cool fish. Their red color is unbelievable.

Well, maybe I'll reconsider the firefish. I have egg crate over the tank, I'll have to see if one could fit through the holes. But I doubt it.

Lol!! Oh no!! I wouldn't want my future inverts to become dinner :p I love the foxface Idea! I didn't think of that. They say "reef safe with caution" but I know of a few people that have them in reefs and they're fine.

Soo, I think I've got this down.
1x one spot foxface
1x purple firefish
1x clown fairy wrasse
1x long nose butterfly
1x clownfish

Too much?
Thanks for your help!
__________________
-George
George9 is offline   Reply With Quote
Old 07-22-2013, 12:56 AM   #20
Aquarium Advice Addict
 
carey's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Feb 2011
Location: Deltona, Florida
Posts: 20,962
I dont think that stock list looks bad at all. I have heard that all butterflys are not reef safe either, more of a hit or miss type thing.My copperband was fine with my corals but not sure about the other kinds.

Just one clown? You dont want a pair? You could for sure add another. I tend to be overly conservative with stocking usually and I think your list looks good. In fact, I would probably add a couple smaller fish as well as time goes on. Lawnmower blennies are another awesome fish, love mine. He leaves little kissie marks on the glass where he has eaten/sucked the algae from. They get along with everyone and are really quite cool. Mine loves to perch on my powerhead and just watches me when I work on the tank. Almost as cool as a hawk fish. That guy sits and watches everyone who goes near the tank. his little eyes will follow you around too when you move. he is such a character! lol

It's all about what you like and can live in that size tank along with the tankmates.
__________________

__________________
180g Reef - 60g Rimless Reef -90G FOWLR- 125g Malawi Cichlids- 40b REEF- 34g Fresh Planted-working on- 20L FOWLR- working on
I have a mix of many different saltwater fish amongst my tanks, but I love my Tangs most of all.
carey is offline   Reply With Quote
Reply

Tags
converting, fowlr

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off








» Photo Contest Winners








Copyright 2002- Social Knowledge, LLC All Rights Reserved.

All times are GMT -4. The time now is 01:23 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2017, vBulletin Solutions, Inc.