Go Back   Aquarium Advice - Aquarium Forum Community > Saltwater and Reef > Saltwater Reef Aquaria
Click Here to Login

Join Aquarium Advice Today
Closed Thread
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com
 
Old 01-16-2012, 02:14 PM   #1061
Aquarium Advice Addict
 
redsea's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: United States
Posts: 8,066
Quote:
Originally Posted by Nu-Nu the eel View Post
Ya it feels like we just started the cycle! Haha hopefully it only takes 3 weeks to a month!
Hopefully! There is nothing worse than waiting, I know the feeling, lol. But patience is key in this hobby.

__________________
Please don't forget about the toxins in some corals (like zoas and palythoas)
180 gallon reef announcement!:
https://www.youtube.com/watch?v=sMgmb124jrs&t=35s
redsea is offline  
Old 01-16-2012, 02:36 PM   #1062
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by redsea

Hopefully! There is nothing worse than waiting, I know the feeling, lol. But patience is key in this hobby.
Good thing we have our 40 gallon freshwater tank to occupy ourselves with!!
__________________
Gboy66 is offline  
Old 01-16-2012, 03:32 PM   #1063
Aquarium Advice Addict
 
redsea's Avatar
 
Join Date: Jul 2011
Location: United States
Posts: 8,066
Quote:
Originally Posted by Gboy66 View Post
Good thing we have our 40 gallon freshwater tank to occupy ourselves with!!
Yep, it is always good to have a tank to work on while working on a new tank.

I also enjoy watching other people's tank progress so that helps ease the pain of waiting too.
__________________
Please don't forget about the toxins in some corals (like zoas and palythoas)
180 gallon reef announcement!:
https://www.youtube.com/watch?v=sMgmb124jrs&t=35s
redsea is offline  
Old 01-16-2012, 09:39 PM   #1064
Aquarium Advice Addict
 
needmorecowbell's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: pittsburgh
Posts: 3,638
In starting to want another tank to keep me occupied lol. It's so tempting but I know i really shouldn't..
needmorecowbell is offline  
Old 01-16-2012, 09:41 PM   #1065
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by needmorecowbell
In starting to want another tank to keep me occupied lol. It's so tempting but I know i really shouldn't..
Haha maybe just a fw planted shrimp tank, or nano? It would be very cheap!
__________________
Gboy66 is offline  
Old 01-16-2012, 09:54 PM   #1066
Aquarium Advice Addict
 
needmorecowbell's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: pittsburgh
Posts: 3,638
I was thinking pico.. I just know I shouldnt. My parents would most likely kill me.
needmorecowbell is offline  
Old 01-16-2012, 09:58 PM   #1067
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Quote:
Originally Posted by needmorecowbell
I was thinking pico.. I just know I shouldnt. My parents would most likely kill me.
How about a "secret pico" lol.

It really helps with obsession though! When there is a spell where you shouldnt by sw fish...buy fw fish..lol
__________________
Gboy66 is offline  
Old 01-16-2012, 11:18 PM   #1068
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Just found 2 sea star looking things. They have 4-5 limbs fron what i can see and its red and white striped.... These good or bad????? Also just found a small bristle worm..

You can see the sea star thing's arm... Sorry the pics are horrible
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image-2761558886.jpg
Views:	77
Size:	48.1 KB
ID:	71385   Click image for larger version

Name:	image-3811482656.jpg
Views:	74
Size:	48.5 KB
ID:	71386  

__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-16-2012, 11:22 PM   #1069
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Theres the worm!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image-2584461492.jpg
Views:	78
Size:	49.0 KB
ID:	71387   Click image for larger version

Name:	image-2528132806.jpg
Views:	79
Size:	55.5 KB
ID:	71388  

__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-16-2012, 11:33 PM   #1070
Aquarium Advice Addict
 
needmorecowbell's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: pittsburgh
Posts: 3,638
Quote:
Originally Posted by Gboy66

How about a "secret pico" lol.

It really helps with obsession though! When there is a spell where you shouldnt by sw fish...buy fw fish..lol
I was thinking I could sneak It under my tank and no one would know haha. I would buy a fw, I love em, but it's a lot harder to find stuff to fit in a 5 than it is with salt. A cool invert and coral only tank would be cool with pwc's daily.
needmorecowbell is offline  
Old 01-16-2012, 11:34 PM   #1071
Aquarium Advice Addict
 
needmorecowbell's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: pittsburgh
Posts: 3,638
Quote:
Originally Posted by Nu-Nu the eel
Theres the worm!
Don't touch it without gloves! If it's a bristle, it will be like fiber glass in your finger for a while. It looks cool!
needmorecowbell is offline  
Old 01-16-2012, 11:36 PM   #1072
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Quote:
Originally Posted by needmorecowbell

Don't touch it without gloves! If it's a bristle, it will be like fiber glass in your finger for a while. It looks cool!
Haha okay i wont touch the thing! Hes bigger then i thought! Also, do you no anything about the "sea star" things??? Thx!
__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-16-2012, 11:38 PM   #1073
Aquarium Advice Addict
 
TLTGF's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: Howell, MI
Posts: 2,123
Star Is harmless. I have about 1000 in my tank - brittle stars - basically live half in the rock at all times and just hang legs out to catch food in the water column.
__________________
TLTGF is offline  
Old 01-16-2012, 11:40 PM   #1074
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Oooh cool! Haha do they get very big?? Anything els i should no? Thanks!
__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-16-2012, 11:42 PM   #1075
Aquarium Advice Addict
 
TLTGF's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: Howell, MI
Posts: 2,123
The stars stay about 1-1.5" total. Basically what you have now. They are in just about every knook and cranny I have in my tank. I don't suppliment any feeding, they just get what they need from the water. They don't bother anything in the tank.
__________________
TLTGF is offline  
Old 01-16-2012, 11:46 PM   #1076
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Well cool! Thanks! Haha will the bristle worm get big enough to be harmful?
__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-17-2012, 12:05 AM   #1077
Aquarium Advice Apprentice
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 41
if the fish eat them they can die my clown got one stuck in its throte a wrase will eat them and be fine ive even herd they can get rid of them for you
__________________
amorin is offline  
Old 01-17-2012, 12:31 AM   #1078
Aquarium Advice Addict
 
Nu-Nu the eel's Avatar
 
Join Date: Aug 2011
Location: So Cal
Posts: 5,455
Walked away and came back about 20 minutes later an it has grown like an inch sence i last saw it! Lol. Haha its bigger then i thought
__________________
Nu-Nu the eel is offline  
Old 01-17-2012, 10:43 PM   #1079
Aquarium Advice Addict
 
Gboy66's Avatar

POTM Champion
 
Join Date: Aug 2011
Location: Cali baby
Posts: 6,826
Dang have we got some tests!!! 0-.25, 5+, and 10-20!!!!!

Question, for the refractometer do i have to calibrate it every time i use it? I think it was 1.025
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	image-3889809664.jpg
Views:	57
Size:	65.5 KB
ID:	71576   Click image for larger version

Name:	image-3355717557.jpg
Views:	63
Size:	65.0 KB
ID:	71577  

Click image for larger version

Name:	image-3826553395.jpg
Views:	55
Size:	65.2 KB
ID:	71578  
__________________
Gboy66 is offline  
Old 01-17-2012, 10:47 PM   #1080
Aquarium Advice Addict
 
needmorecowbell's Avatar
 
Join Date: Mar 2011
Location: pittsburgh
Posts: 3,638
No just once. It's looking great!
needmorecowbell is offline  
Closed Thread

Tags
build, salt, saltwater

Please support our sponsors and let them know you heard about them on AquariumAdvice.com

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are Off
Pingbacks are Off
Refbacks are Off


Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Finally Gonna go Saltwater - 29 Gallon build spoonman Saltwater & Reef - Getting Started 230 09-02-2012 11:16 AM
55 gallon reef - First Saltwater Build Ever! matthewh133 Saltwater & Reef - Getting Started 200 11-28-2011 03:26 AM
First time 46 gal saltwater build. Couple questions Gunk Saltwater & Reef - Getting Started 3 08-04-2011 11:18 PM







» Photo Contest Winners







All times are GMT -4. The time now is 03:51 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8 Beta 1
Copyright ©2000 - 2023, vBulletin Solutions, Inc.